گواهینامه تجهیزات حفاظت فردی (PPE)


PPE چیست

PPE مخفف عبارت Personal protective equipment به معنای تجهیزات حفاظت فردی برای فراهم کردن سلامتی در برابر خطرات احتمالی هستند. اکثر کارفرمایان، به فراهم نمودن تجهیزات حفاظت فردی یا همان PPE در محل کار خود، آگاه هستند اما آیا آن قدری که باید به این مسئله بسیار مهم توجه کنند توجه می‌کنند؟ آن ها فراهم کردن لباس و وسایل ایمنی برای محافظت از کارکنانشان در مواقع کار و فعالیت های پر‌خطر را امری ضروری و مهم می‌دانند.

مثلا تهیه لباس کار ایمنی مناسب برای پیشگیری از خطر‌های احتمالی مانند سوختگی. حال با این وجود سرپرستان کار چه راه کار‌هایی را هنگام مواجه با مسئله لباس ایمنی در نظر می‌گیرند؟ فرض کنید کارگر یا کارمندی در یک محیط پر خطر مجبور به فعالیت است. این فرد طبیعتا احساس امنیت ندارد و تمام فکر و تمرکزش مشغول به این مسئه است در نتیجه این فرد نمی‌تواند فعالیت خود را به خوبی انجام دهد و بازدهی خوبی داشته باشد.

وجود لباس و تجهیزات ایمنی (PPE) برای غلبه بر خطرات احتمالی موثر است، اما آیا این موضوع در جهت راحتی و آسایش و بازدهی آنها کمکی می‌کند؟ مثلا کارکنان در یک محیط گرم فعالیت می‌کنند آیا لباسی که از جنس پارچه است قابل تنفس است، الیاف طبیعی دارد؟ آیا لباس بزرگ کارکنان مانع فعالیت آنها نمی شود؟ زمانی که کارفرمایان بخواهند تجهیزات ایمنی برای کارکنان خود خریداری کنند به مسائلی چون بازدهی، عملکرد و ارزش آن توجه می‌کنند و بهترین جنس را انتخاب می‌کنند. می‌بایست شرایط محیط کار کارکنان کاملا رضایت بخش باشد و در کمال آرامش فعالیت خود را انجام دهند و در هنگام انجام کار خطرناک، احساس امنیت کامل کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *